18 januar, 2014

89/100 Hviledag

Hviledagen blev brugt til at tjekke vejrudsigter.

Havde planlagt en tur til Norge i weekenden for at teste udstyr. Men kunne desværre ikke finde nogle skiområder indenfor kort afstand til Larvik hvor der var masser af langrend og sne samtidig. Derfor besluttede jeg tidligere på ugen at aflyse turen til Norge og istedet træne med dækket på stranden. Men heldigvis havde de lovet lokalt snevejr i weekenden.

Så jeg fik studeret DMI og andre vejrtjenester for at se om vi ville få sne. 30-40 cm. lød prognosen - det er næsten for godt til at være sandt. Men lad os nu se.

Jeg var også til foredrag i Jysk Pension. Jørgen Leschly som skal deltage i hans 3. Yukon om kort tid holdt foredrag for kunder og ansatte i Aalborg. Jeg var meget spændt på foredraget og omkring hans forberedelse. Det ville måske give mig et signal om hvorvidt jeg var på vej i den rigtige retning eller om jeg stadigvæk mangler noget udstyr. Jørgen har også deltaget i MDS 2 gange. Blandt andet sammen med Bengt fra Mariager og stjerne kokken Theis. Bengt og Tom havde også taget turen fra Mariager denne dag for at høre Jørgen fortælle. 

Jørgen fortalte meget inspirerende omkring hans løb og om hvordan han var kommet igang med at løbe. Jørgen er endnu mere ekstrem end mig når det kommer til at kaste sig ud i nye udfordringer. Han tilmelder sig uden tøven den ene udfordring efter den anden uden at tænke på hvad det kræver af træning og forberedelse. Det har jeg stor respekt for. Hvis der er vilje og der også vej er Jørgens motto. 

Jørgen fortalte at han havde løbet omkring 1000 km i løbet af de sidste 3 måneder som forberedelse - ca. 75 km. om ugen. Mange af turene er blevet gennemført i slowmotion som han selv kalder det. Træning med meget lav intensitet. Uha... nu bliver jeg spændt på om jeg har grebet det forkert an. Jeg har trænet mange kilometer hvor fokus har været lagt på løb. Jeg er godt klar over at det ikke kommer til at foregå i løb i Yukon men jeg er af den overbevisning af man ALTID kan gå. Det behøver man ikke træne til. Løb booster trods alt formen - også gåformen. Jeg har flere uger over 150 km. og en topuge på 300 km. Er sikker på at det kræver en sejhed for at komme igennem 500 km. i Yukon og det får du kun ved at træne mange kilometer. Men forberedelsen er forskelligt fra person til person.

Mht. udstyr så har Jørgen styr på det hele. Tasken er allerede pakket og det er med en kirurgs præcision. Alt er nøje pakket i vandtætte poser og lagt i en orden så han kan finde det i søvne. Der kan jeg lære noget - og det skal jeg allerede fra idag. Vil ikke stå i mørke i minus 40 grader og ikke kan finde det jeg skal have i kælken. Der fik jeg et par gode fif. TAK Jørgen.

Glæder mig til at vi kommer til Yukon alle tre. Er sikker på at vi kliker fra første dag. Jørgen er vores faderfigur som har styr på alt og som vi kan spørge til råds. Det bliver så VILDT... kan ikke vente nu.

Peder og Jørgen fra MDS

Støt Jørgens kamp for Mandecentret ved at gå ind på Facebook og søg efter Jørgen Leschly!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar