18 januar, 2014

88/100 GoodYear

Aftentur med dækket.

Super god træningstur med dækket og pandelampen tændt. 10 km. i blandet gang og løb. Startede ved skolen og rundede St. Økssø. Havde fået et "elastikreb" af Karsten og det skulle testet. Rebet gør at de små ryk der kommer når jeg løber forsvinder og det fungerede super godt. Et langt mere jævnt og blødt træk i forhold til på stranden. 

Er spændt på hvordan fordelingen mellem løb og gang bliver i Yukon. Det er ganske få løbere jeg har set fra de mange optagelser som løber. Casper er én af dem - men han løb til gengæld også rigtig hurtigt. Min taktik er netop at starte stille og roligt ud og bevare så meget energi i kroppen som muligt. De første 2 dage skal bruges på at vænne mig til at løbe i terrænet. Der vil blive brug for meget gang. Hvis underlaget tillader det vil jeg jogge. Korte intervaller (interval betyder ikke hurtigt i  denne sammenhæng) efterfulgt af gang. 

I MDS startede jeg ud som lyn og torden og måtte efterfølgende betale prisen for dehydrering og dårlighed. Det tager en dag at komme ovenpå igen og det er der ikke råd til denne gang. I Junglen startede jeg ud i min comfort zone og det fungerede meget bedre. Desværre kom der de største kriser jeg nogensinde har prøvet midtvejs. Det er netop de kriser jeg skal undgå. Løbet bliver ikke vundet på de første dage - men kan tabes! 

Planen er 20 timers hårdt arbejde i døgnet og 4 timers hvile. Fordelt på 10 timers gang/løb med korte pauser for hver anden time. Efter 10 timer er der tid til aftensmad og hvil. Har valgt ikke at tage morgenmad med men istedet kun aftensmad. Spiser to gange aftensmad i døgnet. Det indeholder mange flere kalorier og giver varme. Håber det kommer til at passe med hver gang jeg kommer til en varmehytte. 

Det bliver et GoodYear... har idag fået startilladelse til Ultra Trail Mont Blanc.


Se filmen her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar