14 maj, 2012

God træningsuge

Sidste træningsuge inden Hammer Trail skydes igang. Min træningskalender som jeg havde lagt for 14 dage siden, har jeg haft svært ved at fuldføre. Det var et meget ambitiøst mål jeg havde sat. Jeg skulle træne 1,5 pas om dagen hvoraf 2/3 af træningspassene var kvalitetspas. Jeg var meget motiveret i starten og var det stadig langt hen på ugen, men mange timers træning kombineret med et arbejde i restaurantionsbranchen ved konfirmationstid er dømt til at mislykkedes. Det er dog ikke spildt, og jeg føler at formen er stærkt op ad gående hvilket weekendens marathon også viste.

  • 1 x bakkeinterval
  • 1 x trailnatløb med taske og lygte
  • 1 x trail med bakker + trapper
  • 1 x lange træningsture Hjallerup Marathon
  • 1 x rest.ture tempo 6,00 eller langsommere
  • Cykeltur 60 km.
  • 2 x hviledag

Mandag blev det til en kort tur i skoven. Der blev løbet 6 intervaller - 4 på bakker og 2 lange på asfalt. Havde ikke meget tid, men synes alligevel det var et godt træningspas.


Starttid
30-04-2012 13:11
Distance
8.21 km
Varighed
41m:05s
Gns. hastighed
5:00 min/km
Max. hastighed
2:21 min/km
Kalorier
607 kcal

Tirsdag blev en rigtig god træningsdag med 3,5 times træning. Cykeltur til Hobro og retur igen (ca. 60 km.) efterfulgt af 1,5 times bakke og trappetræning i skoven. Løb denne gang turen den modsatte vej rundt - op ad Pallisdalen og ned ad trappen efterfulgt af trappen op til Skovtårnet. Som afslutning højt tempo de sidste 3 km. hjem og god samvittighed da jeg stoppede uret. Er virkelig motiveret til Hammer Trail og har store forventninger til tiden. Har set på startlisten at Lightfoot kommer og deltager - han lyder hurtig!!!

Distance
16.81 km
Varighed
1t:25m:35s
Gns. hastighed
5:05 min/km
Max. hastighed
3:18 min/km
Kalorier
1271 kcal

Torsdag var det natløb på den blå rute i Rold Skov. Kasper meldte sig igen og vi havde en fantastisk tur. Temperaturen lå på omkring 10 grader og tempoet var et minut langsommere end sidste uge. Det betød dog at vi havde en langt bedre tur end sidst. Samtidig et tempo jeg følte at jeg kunne løbe i i laaang tid. Øjene er begyndt at vænne sig til natten og rytmen er blevet mere naturlig. Er ikke så fokuseret på hvor jeg sætter fødderne, og kigger længere fremad på ruten. Uha... jeg glæder mig!

Starttid
03-05-2012 23:05
Distance
22.03 km
Varighed
2t:21m:24s
Gns. hastighed
6:25 min/km
Max. hastighed
3:15 min/km
Kalorier
1653 kcal

Fredag kom den dårlige nyhed - Cimber Sterling er gået konkurs!?!? Det var det eneste der kunne spænde ben for min tur til Bornholm. Selskabet som jeg skulle flyve med til Bornholm er gået konkurs og billetten var lige til at smide i skraldespanden. 2.200,- var tabt... for HELVEDE! Mistede fuldstændig motivationen efter denne nyhed, og forårets delmål var pludselig langt væk. Jeg undersøgte mange muligheder for at komme frem og tilbage og kontaktede Anne Marie Rossen fra AMOK som også skulle til Bornholm og løbe 100M. Hun valgte at tage toget til Bornholm. Men jeg synes det var alt for lang tid at sidde i et tog for "kun" at løbe 50M. Togturen til Bornholm tager omkring 8 timer... zzz! Flybilletten og startnummeret var spildt :-(
Det blev dog til en rest.tur om fredagen med babyjoggeren.

Starttid
04-05-2012 19:18
Distance
5.30 km
Varighed
28m:01s
Gns. hastighed
5:17 min/km
Max. hastighed
4:33 min/km
Kalorier
373 kcal

Lørdag valgte jeg som plaster på såret at tage til Hjallerup Løbet. Det er altid en fornøjelse at besøge Hanne og Peter i Hjallerup. Når de afholder løb er der ofte stor tilslutning og man får hilst på mange gode løbekammerater. En anden ting som de er berygtet for i marathonkredse er deres store depot undervejs. Et depot at den størrelse koster 5-10 minutter på sluttiden, da man som regel bruger mere tid i depotet end normalt. Det var ingen undtagelse denne dag.
Samme dag skulle jeg også til konfirmation i Aabybro kl. 1300 og tiden var derfor en væsentlig modspiller. Løbet var planlagt til at starte kl. 0900 og lidt hurtig hovedregning viste at jeg skulle løbe i tempo 5 for at nå begge dele. MEN... desværre blev Marathondistancen udsat 25 minutter pga. den store tilstrømning. På trods af tidspres og en strid modvind lykkedes det alligevel at nå begge dele. Havde en rigtig god tur og på trods af at jeg måtte sætte farten lidt ned på den sidste halvdel kom jeg alligevel i mål på 3.09 og mest overraskende som vinder! Undskyld Simon! Det kastede et gavekort af sig på kr. 500,- til den lokale sportspusher.

Starttid
05-05-2012 09:24
Distance
42.50 km
Varighed
3t:09m:06s
Gns. hastighed
4:27 min/km
Max. hastighed
3:21 min/km
Kalorier
3199 kcal

Endnu en uge er slut og et godkendt marathon er gennemført. Jeg føler en god fremgang i min træning og netop sluttiden i Hjallerup vidner godt om dette. For ikke at presse for meget på med kilometer og antal marathon har jeg valgt at tage en rest.dag efter hvert marathon. Kroppen og benene har godt af en pause for komme sig.
Desværre blev det ikke til Hammer Trail denne gang. Efter skuffelsen har lagt sig, er jeg begyndt at kigge mod nye mål. Har meldt mig til X-Run på Mors - 6 timers løb på en 3 km. rute med 150 højdemeter pr. omgang. Løbet er i starten af juni og jeg har et mål der hedder 65+ Indtil da går turen til Kina og måske et par marathons som træning.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar