15 november, 2013

26/100 Morgentur med pandelampe

15 gode men mørke kilometer tidligt torsdag morgen.

Vækkeuret ringede igen kl. 0500 og jeg er blevet god til morgentræning. I starten havde jeg svært ved at komme op og snooze blev mere reglen end undtagelsen. 
Det interessante ved disse løbeture er at jeg ikke ved hvor de går hen når jeg starter. Bliver det en traditionel tur til Rebild eller går den pludselig ud i skoven. Den dag gik den i skoven. Allerede efter få kilometer kommer der et nyt valg - går den til St. Økssø eller er det 24 timers MTB ruten. Valget falder på St. Økssø da pandelampen lyser svagt. Halvvejs ved søen skal næste valg foretages. Skal det være den korte rundt omkring søen og hjem eller skal jeg tage den lange først efterfulgt af den korte. Det blev den lange. 
Allerede her fornemmer jeg at det bliver en god tur. Mentalt presser jeg grænsen til den længste tur hver gang. Tempoet får også lige en nøk op. Ren fedtforbrænding igen. Da jeg har rundet søen og er på vej hjem kommer et nyt valg. Den nemmeste vej er bare grusvejen hjem, men jeg vælger at tage turen igennem "Den Jyske Skovhave". Græsmarken efterfulgt at singletracks bag skovbørnehaven og en stejl bakke med fuld gas. 
Det er en af de bedre træningsture og runners HIGH er i blodet. 15 kilometer kom på kontoen og jeg er hjemme igen inden klokken slå 7. Et hurtig bad, morgenmad og så på arbejde. Sikke et overskud at møde på arbejde med. Glæden ved at løbe er helt i TOP i øjeblikket.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar