19 september, 2012

Klar parat... løb!

Efter et par behandlinger hos Benefit i Hobro er jeg igen fit for fight. Sender en venlig tanke til Weller & co. for den super service man får når man besøger Benefit. Rutinen gjorde, at jeg var forholdsvis rolig vedr. skaden og havde en forventning om, at den snart ville være væk igen. Erfaringen fra tidligere har vist, at jeg for ofte har startet for tidligt ud, og dermed forværret skaden - den risiko vil jeg ikke løbe igen. Har derfor valgt at de sidste 2 uger skal være stille og rolige med hovedvægten lagt på MTB og spinning. Enkelte gåture med taske og nogle få løbeture. Tror ikke at formen bliver hverken bedre eller dårligere end den er i øjeblikket, bare jeg holder mig igang.

Det er også i denne afgørende fase at tasken bliver pakket igen og igen. Er så småt ved at have indkøbt udstyret som jeg skal bruge i Brasilien. Jeg har været så heldig at få "Sport de luxe" som sponsor. I samarbejde med Salomon sørger de for alt mit udstyr - dog undtagen tasken. Jeg har valgt at løbe med en OMM. "Sport de luxe" har ydet en fantastisk sparring i forbindelse med udvælgelsen af det rigtige udstyr. Skoene havde de desværre ikke i min str. Salomon havde dem heller ikke på lager... WHAT TO DO??? Men 24 timer senere havde de fundet et par i den rigtige str. - det er SUPER service. Kan varmt anbefale dem når det gælder trailudstyr.

Tøjet blev iøvrigt testet idag i Randers Regnskov. Her havde vi fået lov til at komme og snuse lidt til klimaet og de udfordringer det vil møde os i junglen. Samtidig blev vi "udlært" i kryb og kravl. For første gang i mit liv var jeg i nærkontakt med en fugleedderkop!!! Jan kom i kontakt med en masse myrer da han tog fat i et kæmpe blad fra en stor plante - vi var for alvor kommet på udebane. Men super sjovt at opleve nogle af de ting som vi kan blive udsat for derovre også. Dagens højdepunkt var dog en tigerpython på 2-3 meter. Kroppen var på tykkelse med mit lår og den vejede vel omkring 7-8 kg. Det var grænseoverskridende. Om det skyldtes varmen eller nervøsitet skal jeg lade være usagt, men sveden piblede frem på min pande, da jeg skulle holde den. For første gang i mit liv prøvede jeg at stå med en slange i hænderne mens den sneg sig op ad armen og rundt om nakken. Uha... det var vildt! Vi fik en mase gode råd og tips fra instruktøren og er rigtig glad for at Randers Regnskov inviterede os derned. Nordjyske Medier var også med og skriver en artikel om vores tur til Brasilien. Artiklen bliver trykt i avisen næste fredag. Glæder mig til at se billederne... tror jeg nok.

Som afslutning på dagen havde jeg bestilt tid hos Dr. Fuentes - den lokale doktor. Løbsarrangøreren stiller som krav, at man skal godkendes inden starten går - og det må maks. være en måned gammel. Foruden de obligatoriske vacciner - hepatitis A samt gul feber skal man have en stivkrampe der er maks. 10 år gammel. Stivkrampen havde jeg fra sidst jeg var i Marokko, men de to andre skulle jeg have. Derudover kommer der malariapiller. Der er flere forskellige slags at vælge imellem. Valget faldt på Vibradox, og det skyldes at bivirkninger fra dem var de mildeste når man samtidig skal løbe. De skal tages 2 dage inden afgang og så de efterfølgende 40 dage. Derudover skulle der laves et større service på karossen. Højde, vægt, blodtryk (105/75), blodtype samt EKG. Det samme som sidst jeg var i Marokko. Var noget spændt på hvilepulsen - sidst blev den målt til 44. Denne gang var den helt nede på 39 og det vidner om en superform. Vægten sagde 71,5 kg. med tøj og sko på. Det passer meget fint til morgenvægten som konstant ligger på 68/69 kg. Jeg er SUPER klar til junglen og formen kan ikke blive bedre. Besøget hos doktoren kostede kr. 800,- for de to vacciner og udgiften til malaria pillerne løber op i omkring kr. 600,- Men så er der også styr på den del. Desværre kunne han ikke tilbyde bloddoping, eller også forstod han ikke min hentydning. Må nok holde mig til rødbedesaft de næste 12 dage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar