17 september, 2012

Uge 37

Søndagens tur på 24 timers ruten kostede desværre efterfølgende en skade. Kunne godt mærke halvvejs på ruten at jeg fik ondt i højre hæl. Jeg begyndte at kompensere for ømheden ved at løbe mere på forfoden, men så belastede jeg bare noget andet. Vidste godt undervejs, at det var dumt at fortsætte men blev grebet af stemning og fortsatte i samme tempo.

Mandag var den helt galt. Kunne ikke støtte ordentligt på højre fod og havde smerter i achilles. Øv... var rigtig træt af situationen. Heldigvis skete det nu og ikke lige inden afgang. Har stadig mulighed for at give det hvile og lade det hele igen. Men uvisheden var rigtig træls. Hvilken skade var der tale om, og hvor hurtigt ville den være væk igen. De sidste tre uger har jeg alligevel planlagt at skulle løbe som rest. - altså færre kilometer. Dog i et lidt højre tempo for at booste formen det sidste inden afgang.

Mandag, tirsdag og onsdag holdt jeg helt træningsfri og gav den hvile. Torsdag skulle den stå sin prøve med en stille og rolig tur med HH. Desværre var ømheden der stadig og jeg måtte gå de sidste meter ind til hallen.
Fredag kontaktede jeg Benefit i Hobro og de fandt plads i kalender til behandling med det samme. SUPER service og jeg er rigtig glad for den gode behandling som de tilbyder. Massage og ultralyd samt et par dage mere med løbefri lød diagnosen. Heldigvis var der ikke tale om en hælspore som jeg havde frygtet.

Lørdag stod den på MTB i Rold Skov og jeg fik trænet lidt intervaller undervejs. Håber bestemt min løbeform er bedre end cykelformen, fordi ellers så er jeg på den når løbet skydes igang. Søndag stod den på spinning i Hobro Helsesport - 2 timer. Selvom jeg kun fik løbet 10 km. denne uge, så synes jeg at formen er blevet holdt ved lige og måske endda blevet bedre. Ser fremt til næste ugen hvor det igen står på behandling mandag hos Benefit Hobro. Søndag skulle jeg gerne være klar til HCA marathon i Odense. Sidste lange tur inden afgang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar