23 august, 2012

Bakketræning og Østerskovløbet

Nu er jeg over halvvejs i træningen fremmod Jungle Marathon, og inden længe kan jeg begynde at tælle
dagene til afgang. Status er, at jeg har haft en rigtig god træning op til løbet, og føler at formen er bedre end da jeg var i Marokko. Har ikke trænet på samme måde som sidst, hvor det var mange kilomter der var det afgørende. Men istedet fokuseret lidt mere på terræn og taktik. En god blanding af langsomme marathonløb samt et par hurtige. Et par dobbelte marathon samt en enkelt tripple er det blevet til. Alle med stor succes.

Desværre er det ikke blevet til det ønskede antal timer i motionscentret samt spinning. Istedet har jeg lavet en del coreøvelser samt MTB og landevejscykling ved siden af. Coreøvelserne har været med til at styrke kropsholdningen samt området omkring lænden. Et område hvor jeg tidligere har haft ømhed når jeg har løbet mange af de lange ture, men som jeg ikke mærker noget til længere. Cyklingen har været et godt afbræk i løbetræningen og samtidig forbedret løbeøkonomien. Det er trænet en del interval på cykel.
Ugens mål bliver 6 timers løbet på søndag i Aalborg. Taktikken hertil er endnu ikke på plads, da jeg skal have familiekalenderen til at gå op. Målet hedder 60 km. med babyjogger de første 2 timer og med løbetaske de sidste 4 timer. MEN... såfremt jeg ikke har babyjoggeren med hedder det fuld gas fra starten. Tempo 4,45 og samlet 75 km. hvis alt går vel. Optimistisk... ja! Har lavet en alliance med Persson, der har lovet at trække mig rundt i 6 timer, hvis jeg kan følge med ham. Han er rigtig godt løbende for tiden, og der er store forventinger til ham - ikke kun på søndag men også til Mors 100M.

Østerskov løbet Hobro

Ugen er blevet brugt til bakketræning samt fartleg onsdag og torsdag var det debut til Østerskov løbet i Hobro. Havde en drøm om at komme i mål under 40 minutter på de 10,5 km. Ruten var rimelig kuperet og skulle gennemløbes to gange. Lige inden starten blev skudt igang gik mit ur tør for strøm. Typisk - og til stor frustration de første par kilometer. Bent Stougaard og jeg fulgtes ad de første 4 kilometer og herefter måtte jeg slippe ham. Han er rigtig godt løbende og vandt også fotjent løbet. Jeg prøvede at holde tempo undervejs og havde faktisk et rigtig godt løb. Kunne måske godt have givet den lidt mere på den sidste runde - men det er altid nemt at sige bagefter. Kom i mål på 39,53 og er rigtig tilfreds med tiden. Tempo 3,48 og ny PR på 10 km.

Løbskalenderen fremmod Jungle Marathon:
      • 26/8   Aalborg 6 timer
      • 29/8   DHL Aalborg (2 x 5km.)
      • 30/8   Vodskov (10 km)
      • 5/9     Kimbreløbet Aars (10 km)
      • 6/9     Hadsund løbet (10 km)
      • 12/9   Hornum (10 km)
      • 16/9   Viborg city Marathon
      • 23/9   HC. Andersen Marathon
      • 30/9   Fjorden Rundt 56 km. - 2 mands hold
Har valgt at deltage i en del byfestløb op til løbet. Det er god træning og distancen er ofte på omkring 10 km. og er derfor en god tempotur hvor jeg bliver presset. 3 lange ture tilbage - Aalborg, Viborg og Odense. Det bliver dejligt at holde weekend uden at skulle løbe marathon. Den daglige træning består stadig af trailture på MTB ruterne i Rold Skov.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar