04 april, 2012

Optakt til Brutal Marathon

Dagene efter Uhrskov skulle bare have været rest. ture for at få lidt kilometer i benene. Men allerede mandag blev turen ud til St. Økssø og retur løbet i et alt for højt tempo i forhold til planen. Startede ud i 4,40 og øgede tempoet stille og roligt ud til søen. Valgte asfalt vejen hjem og gav den lidt mere gas og endte med et gennemsnit på 4,24. Havde overraskende gode ben, og den chance lader jeg ikke gå til spilde.

Tirsdag gik turen til Gl. Skørping, Gravlev, Rebild og hjem - en rute jeg har løbet mange gange før, og som er blandt mine favoritter. Små 16 km. med nogle gode stigning undervejs - sidste store stigning er op igennem Rebild Bakker og den blev løbet i 5,05. Følte egentlig ikke at det gik særlig stærkt, men havde et godt flow og det smittede af på tempoet. En god løbestil hvor jeg ikke brugte ret mange kræfter men med tider konstant på 4,40. Gennemsnittet endte også på 4,40, men det vigtigste var at motivationen var i bund inden starten og jeg alligevel valgte at tage løbeturen. Ikke den nemmeste tur - men en dejlig følelse da jeg var kommet hjem.

Onsdag stod på tempo og kort tur. En hurtig aftentur på en ny rute i byen. Havde ikke planlagt i detaljer hvor jeg skulle løbe hen, men tog det lidt hen ad vejen. Skulle bare runde 5 km. under 20 min. 19,44 og gennemsnit på 3,57 - dejligt at få den overstået.

Sidste løbetur inden Brutalen og jeg føler mig klar. Nu gælder det en lille cykeltur imorgen og så ellers få fyldt depoterne op.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar