07 april, 2012

Fantastisk gensyn med Brutalis


Fantastisk gensyn med Brutal marathon efter 3 års fravær.

Sidst jeg løb Brutal Marathon i Aalborg var i 2009 og dengang var det med en vis frygt jeg gik ind til opgaven. Brutal Marathon var blevet omtalt som DKs absolut hårdeste marathon og alene tanken om at skulle op ad Skovbakkevej samt Nordtoften 6 gange kunne få selv voksne mænd til at græde. Tiden den gang blev 3,28 og jeg havde en rigtig god tur, selvom jeg måtte gå op ad Skovbakkevej de sidste 3 runder.

I år var jeg lidt bedre rustet til opgaven, og der er kommet en del flere løb på CV´et. Optakten var betydelig bedre end sidste weekend, og det kunne jeg mærke undervejs. Denne gang ville jeg ikke ødelægge taktikken allerede på de første km. som det er set tidligere. Taktikken hed 5,00 pr. km. og så gå samtlige gange på Skovbakkevej. Midtvejs skulle tempoet sættes lidt i vejret og samtidig med at flere og flere faldt fra skulle det give lidt ekstra motivation. Mellemtiden på de første 21 km. hed 1,40 og da sluttiden samtidig hed 3,21 blev der brug nøjagtig lige lang tid på begge halv marathons. Selvom jeg synes jeg satte farten lidt op, så var det ikke tilfældet - det var vel bare de andre der satte den lidt ned. Men jeg er glad for at kunne løbe så stabilt hele løbet.

Navn
Brutal Marathon
Sport
Løb
Starttid
06-04-2012 13:00
Distance
42.04 km
Varighed
3t:21m:32s
Gns. hastighed
4:48 min/km
Max. hastighed
3:09 min/km
Kalorier
3178 kcal

Løbet blev vundet i 2,46?!?! Sukkerkold kom på en 3. plads i 2,58 og et minut efter kom Lasse i mål som nummer 4. Det var samtidig hans marathon nummer 100 og den flotteste pokal kom hjem til Nørresundby. Det var et rigtig godt løb, og jeg genkendte mange af ansigterne i løbet af dagen. Desværre fik Simon sneget sig i mål før mig, og han har derfor håneretten for en stund. Det er ikke en skam at blive slået af en bedre mand, og jeg må konstaterer at Simon er blevet utrolig godt løbende i dette forår. Mange af hans træningsture ligger på 4,15 i snit samt sluttiden på 3,03 til Motorvejsmarathon vidner om en snarlig sub 3 tid. Held og lykke Simon... jeg glæder mig til den dag det lykkedes.

Til dem som ikke har mødt Brutalis i Aalborg kan jeg anbefale dette link


Der er næsten Alpe d"Huez-stemning øverst på Skovbakkevej, hvor tilskuerne fylder det meste af vejen.
Finn Andersen & Carsten Jacobsen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar