02 april, 2012

Uhrskov Marathon

Efter et par måneder med hygge er det atter tid for at skrue op for træningen. 1. april er startskudet til 6 måneder med masser af træning, test af udstyr samt mental forberedelse til Jungle Marathon. De sidste 14 dage har været meget stille og rolig, og det er ikke blevet til så meget løbetræning. Har dog fået cyklet en del istedet - godt alternativ til løbetræning.

Uhrskov Marathon 2012
Det var et glædeligt gensyn med Uhrskov Marathon som jeg sidst deltog i for 2 år siden. Dengang var det som optakt til MDS. Det er en fantastisk rute med små singletracks, klitter, hede samt tæt bevoksning. Jeg elsker de ruter hvor man bliver udfordret af terrænet. Desværre viste ruten endnu engang at være 1,5 km. for kort - måske "nedskæringen" skyldes finanskrisen?!?!

Taktikken hed 5 min./km. men blev grebet af stemning og løb de første 5 km. alt for hurtigt (4,30). Satte hurtigt farten ned og gik på de værste bakker for at just. tiden og få pulsen lidt ned igen. Efter 30 km. skulle der sættes mere fart på og jeg vil slutte godt af for en gang skyld. Det gik også efter planen indtil 35 og så løb jeg tør for energi IGEN. Har prøvet det en del gange før og er faktisk blevet mental stærk i sådanne situationer. Sluttiden blev 3,24 hvilket i sig selv er godkendt - dog ikke når ruten er for kort og jeg samtidig tabte 8 min. på anden halvdel. Skal blive bedre til at økonomisere kræfterne og slutte godt af.

Jeg fik bekræftet vigtigheden af søvn samt god kost dagen inden. Pga. arbejde blev det kun til 5 timers søvn og jeg fik heller ikke fyldt depoterne op dagen inden. Det kunne godt mærkes imod slutningen af løbet. En anden fejl var at jeg ikke fik fyldt depoterne op under løbet. Begyndt at indtage energi alt for sent i løbet, og så er det næsten umulig at indhente det tabte.

Frem mod Brutalen på fredag vil jeg forbedre dette meget bedre. Alt det som jeg selv har indvirkning på skal jeg selvfølgelig have styr på - "dagsformen" må vi tage på selve dagen. Alle kan have en dårlig dag.
Ser frem til Brutalen i Aalborg på fredag - Lasse´s marathon nummer 100 og der er store forventninger til ham netop på denne dag. Med en sluttid på 2,53 til Uhrskov Marathon går han en stor sæson i møde. Der bliver tale om Giganternes kamp i Aalborg når både Sukkerkold, Mousten og Taagaard mødes på toppen af Skovbakkevej.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar