26 november, 2015

80 dage til start


Manglende motivation

14 dage er der gået siden sidste opdatering. Der er ikke løbet meget vand gennem åen siden og motivationen har været væk. Det er i grunden mærkeligt at jeg ikke kan finde gnisten til igen at opnå noget stort. Inden Yukon havde jeg en DNF fra Mors og det var netop det, der fik mig i gear. Kigger jeg i bagspejlet har jeg haft et mislykket forsøg til UTMB. Det burde være en motivationsfaktor af de store. Ingen er bedre end den sidste kamp.

Jeg tror det skyldes at mine fremskridt har været for store det sidste stykke tid. Så har jeg det med at hvile for meget på laurbærene og slippe grebet. Har haft nogle gode marathonløb med godkendte tider. Til Rold Skov Trail, Hals Barre og Vendsyssel Trail har jeg været godt løbende. Men det er ikke nok og med kun 80 dage tilbage skal jeg holde kæden stram og ikke svigte min plan. 

Slaget er endnu ikke tabt. Men det kræver koncentration og vedholdenhed. Hård træning og prioritering. Heldigvis har jeg brugt alle 3 trumfer. Så nu er det fuld fokus på træning. 

Træning vil primært bestå af spinning, crossfit og løbebånd i hverdagene. Lange ture i weekenden. Bliver nødt til at komme i skoven og løbe trail lørdag eller søndag. Har en plan om at jeg skal prøve kræfter med "De 10 spir" i Jylland. Trailspor til MTB. Julen står stadig på 7 marathon i træk.

Det gode vej løbebåndet er, at jeg får trænet tempo og stigninger. Der er en sindsyg høj luftfugtighed på værelset og temperaturen får sveden frem. Det er en god forberedelse til Sri Lanka.

Dette indlæg skal være startskuddet til de vigtigste 80 dage i løbeliv. Skal i den bedste form både fysisk og mentalt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar