18 december, 2013

57/100 SøndagsLØBEklubben

Glædeligt gensyn med søndagsLØBEklubben.

Søndag var det tid til en hyggetur i Rold Skov med søndagsLØBEklubben. Det er efterhånden et stykke tid siden jeg sidst har været på tur med drengene. Så det var med stor spænding at jeg stod klar denne søndag på Skørping Skole kl. 10.00. 

Esben, Bols og HH havde varslet deres ankomst så den gamle klike var atter samlet. En ting er sikkert når vi er samlet - hyggen har første prioritet. Derudover var der et par medløbere der gjorde os selskab denne dag. Vi aftalte inden afgang at vi havde en time og så skulle vi være tilbage igen. Da der ikke var nogen der ville tage førring sprang jeg til og satte kursen mod St. Økssø. Første den store runde så den lille og retur til skolen. 58,36 viste tælleren da vi atter stod i skolegården. Tempoet hed 4,44 og der var forholdsvis ro de sidste 4 km. hjem fra søen. Hold da op hvor har jeg savnet det selskab og den jargon der er på disse søndagsture. Der bliver skudt med spredehagl og passer man ikke på så står man for skud. Det sker ofte at HH stikker næsen og det lader sig ikke gå ubemærket hen. Men det er en del af gamet. Vi sluttede en god tur af med cola i skolegården.

Dagens andet træningspas var et gensyn med Kasper Myrup og Dirty Gym. Mottoet er "Gør drenge til mænd". Jeg har en forbi overfor Dirty Gym og Kasper Myrup. Sidste gang (18 mdr. siden) tog han fuldstændig livet af mig. Denne gang var han dog varslet. Der er ingen styrke nord for livet. Vi startede lidt forsigtig ud med opvarmningen og efterfølgende squatøvelser. Kasper er en super coach og går meget op i at øvelserne bliver foretaget rigtigt. Håber det lykkes for ham at få sit eget center i Hobro. Der er stor opbakning til projektet og jeg vil uden tvivl være medlem. Herefter var det tid til WOD (tror jeg nok det hedder) 250 meter roning, 10 armbøjninger og 10 squat. Jeg lå jo fra land som gjaldt det liv og død og da jeg var færdig med squaten så jeg tilfreds over på Kasper. Lige indtil han sagde at det var første sæt af 8. Det stivnede smilet lidt og jeg kravlede op på romaskinen igen. Det var SINDSYGT hårdt. Mine armen kunne slet ikke holde kroppen oppe da jeg var halvvejs. Det blev en pinlig indsats. Efter 5 sæt kunne Kasper godt se at jeg skulle have hjælp. Han kastede håndklædet i ringen som en anden coach ved ringside. Jeg var færdig. Ingen tvivl om at det er god træning men jeg må konkludere at der er lang vej fra dreng til mand i Dirty Gym. Jeg sagde pænt tak for idag og listede ud til bilen. Mine armen var så medtaget at jeg havde svært ved at skifte gear på vej hjem. Men trøstede mig med at det måtte blive bedre efter et par gange. 

Roger and OVER!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar