14 december, 2013

55/100 Hviledag

Gennemgang af udstyr med Casper.

Grundet ømhed i baglåret valgte jeg at holde en fridag. Det var samtidig også i god tråd med at slappe af inden morgendagens marathon i Aars. Et løb jeg var meget spændt på. Kunne skaden holde til at løbe 42195 meter så kort tid efter.

Var på besøg i SPORT de LUXE for at snakke udstyr. Har fået en god aftale med dem og Salomon. Der blev bestilt Sko, bukser, mellemlag samt jakke. Derudover fik vi kigget på hue og luffer. Selvom vi kun er midt i december, synes jeg alligevel at jeg er kommet for sent ud af starthullerne til at få styr på udstyret. Men SPORT de LUXE lovede at det ville være hjemme mellem jul og nytår.

Har fået en tidlig i julegave i form af denne pakke


Jens Peter fra NDO Supply som blandt andet forhandler Montane har lovet at hjælpe mig med yderste lag. Lidt forskellige dunjakker, skaljakker samt bukser fra Montane som kan klar de mange minusgrader i Canada til januar. Fedt Fedt Fedt. Glæder mig til at prøve udstyret i et frysehus. Montane er også hovedsponsor på Yukon Arctic Ultra. 

Foder er også kommet på plads. Læste en anmeldelse af tørfoder til ultraløb på Ultrarun.com og Christian anbefalede Expedion Food fra England.


Jeg kontaktede dem efterfølgende for gode råd omkring forplejning til Yukon. De var rigtig hurtig til at svare og ville samtidig tilbyde en rabat på køb af Expedition Food. SUPER. 

Nu begynder det at lysne på udstyrssiden samt på skadessituationen. Det har været en hænderne-over-hovedet-dag og humøret er i top. Har samtidig snakke med Casper omkring udstyret. Hvor meget han havde på undervejs, hvor meget der lå i depotet og hvad der var i slæden. Det er rigtig god viden at få inden vi skal afsted og som jeg sætter stor pris på. Casper er en god ambassadør for løbesporten og et stort forbillede for os motionister. Når tasken skal pakkes vil jeg komme mere ind på hvad der skal være i kælken og hvor meget vand vi har med fra checkpointet. Det var meget vigtig viden Casper delte med os der. Varm energidrik… lyder spændende :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar