26 november, 2013

35/100 St. Økssø 42195

15 runder omkring St. Økssø.

Efter kun 3 timers søvn grundet arbejde var weekendens første marathon en gammel klassiker omkring St. Økssø. I alt 15 runder med mulighed for depotbesøg for hver runde. Jeg slog hurtigt følgeskab med HH og taktikken hed 3 runder og så i depot. Var træt som et alderdomshjem men vendte det til noget positivt. I stedet for at fokuser på den manglende søvn, så vendte jeg det til at det var super træning i at sove lidt og løbe langt. Det bliver der brug for i Canada. 

De første 20-25 km. var der regelmæssig smerter i højre knæ. Men ikke mere end at jeg godt kunne fortsætte. Herefter var det som om at det var varmet op og smerterne aftog. Humøret steg. Hvilket også skyldes det gode selskab. Det var en rigtig god dag og turen med HH var super. Der blev vendt mange ting og snakken faldt på mine forberedelser til Yukon. HH er en super løbekammerat og god til at presse mig. En tur med HH går ALDRIG under kategorien rest.tur - der er fuld knald på fra start til slut. Det var også gældende denne dag. Tempoet blev langsomt sat i vejret og en fin slutspurt blev sat ind. 

Vi rundede de 42 km. i tiden 3,45.

St. Økssø 42195
Løbet idag går under betegnelsen cannonball. Disse løb er kendetegnet ved at man selv sørger for tiden når man er kommet i mål. Et lille depot. Diplom og medalje til dem som gennemfører marathon. Alt sammen til jydeprisen kr. 50,- Jeg ankom selv til St. Økssø 30 min før starten og satte et klapbord op til forplejning. Det var ikke nødvendigt at markere ruten da vi blot skulle løbe venstre om søen. At fare vild ville være umuligt. 2800 meter og du var ved depotet igen.  Finn Sørensen havde meldt sin ankomst idag og var udnævnt til depotbestyrer da han ikke skulle løbe. Enkelt og lige til. Overvejede da jeg kørte hjem fra søen om vi kunne lave et lignende løb blot et andet sted i skoven hvor logistikken ville være lige så nemt. Der er mange fantastiske spots som jeg gerne vil vise frem.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar