26 november, 2013

30/100 Hviledag

Overbelastning er lig med hviledag

Mandag er blev udnævnt til hviledag grundet problemer med knæet. Et tilbagevendende problem efter en weekend med maks belastning. Det er frustrerende at starte næsten hver uge på den måde. Igen måtte jeg kontakte Benefit i Hobro for behandling. Er rigtig glad for den aftale jeg har lavet med Preben Weller. 

Det er samtidig tid til status fase 3 som slutter efter 30 dage med træning.
De sidste 10 dage bød på 3 marathons samt morgenløb og spinning - i alt 203 km. Et snit på lige over 20 km. om dagen. For første gang nåede jeg målet om 20 km. i snit. Følte egentlig ikke at jeg havde fået løbet de kilometer som der var planlagt. 

Konsekvensen med de mange kilometer er, at der opstår flere små overbelastningsskader. Er klar over at fremgangsmåden ikke kan anbefales. Men tidsrammen gør at jeg må tage den konsekvens og håbe at det ikke er noget alvorligt. Selvom problemerne med højre knæ giver mig bange anelser med hensyn til min deltagelse i Yukon. Har overvejet om jeg skal ligge træningen om. Mange kilometer i et langsommere tempo eller færre i et højere med styrketræning som supplement. Tror jeg fortsætter med det første et stykke ind i december og så begynder at gå mere over til det sidste.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar