17 november, 2013

29/100 Chefen

Same procedent as last James.

Skal gøre det kort denne gang. Ruten, distancen, depotet, løbetosserne og arrangørerne var de samme som dagen før. TOP karakter til Hjallerup.

Idag var det Finn Sørensen der skulle fejres for sit marathon nummer 100 og det blev en stor folkefest fra start til slut. Min taktik tillod mig at gå i depot for hver anden omgang og jeg havde idag taget musik med. P4 var igen den foretrukne kanal på trods af at jeg måtte ligge øre til drillerier sidste gang. P4 er for seniorer. Men et super program. Idag var det folkeklubben der var i studiet - lyt her.

Havde en målsætning om en sluttid på omkring de 4 timer. Valgte at løbe det meste af turen alene og var overrasket over tempoet lå på 5,15 efter de første 21 km. Det var ikke planen. Men følte det gik godt. Holdt fast i tempoet og som tiden gik fik jeg indhentet flere af løberne. Først Tonny, så Bruno der dog havde taget mig med en omgang, dernæst Jan Sørensen og det gav ekstra brændstof. Pludselig var jeg flyvende. Sveden sprang frem på panden men det gjorde mig bare endnu mere motiveret i mit forsøg på at nå en sluttid på 3,35. 

Sidste gang jeg gik i depot var jeg blot 300 meter bag gruppen med Finn og co. Besluttede mig for et kort depot besøg og satte i fuld fart efter Finn. Halvvejs nåede jeg op og fulgtes med dem hjem. Hold kæft hvor var det fedt at kunne give den så meget gas på anden dagen. Kom rundt i en sluttid på 3,33 og tempoet hed 5,04 da jeg slukkede uret. Det er lang tid siden jeg har været dernede. Det går den rigtige vej. 

Men desværre var det ikke uden mén. Fik smerte i højre knæ igen da jeg kom i mål. Lidt det sammen som forrige søndag. Har døjet en del med det højre knæ det sidste halve år. Det er frustrerende og jeg håber at blive 100% fit for fight. Måske det er fordi jeg har sat tempoet for højt ind imellem. Men det skal der være mulighed for uden frygt for ømhed. Måske jeg skulle besøge Benefit Hobro igen. Humøret fald et par grader bagefter og jeg valgte at tage hjem lige efter. Øv øv… giver det hvile imorgen.

Tillyke CHEF med de 100

Ingen kommentarer:

Send en kommentar