21 oktober, 2013

1/100 Hasseris Løbet

Super start på de 100 dage.

Jeg var en lille smule nervøs inden starten, da det var første lange tur efter Mors. Var knæet i orden eller ville jeg døje med smerter på ydersiden igen? Havde trænet kortere ture uden problemer og var derfor fyldt med positiv energi. Taktikken hed 4 timer i selskab med Mogens og Rasmus. Udelukkende med fokus på stabilitet og et jævnt tempo. En taktik jeg vil følge på de længere ture i starten, da jeg så hurtigere kan restituere og løbe igen dagen efter uden overbelastningsskader. 

Hasseris Løbet byder på 4 runder af 10,5 km. og underlaget er primært asfalt og fortorv. Ikke det mest ophidsende men heldigvis kompensere det gode selskab heldigvis for den manglende naturoplevelse. Dog løber vi ganske kort langs kridtgraven og det er et dejligt område. Vejret var bidende koldt og der var regn fra start til slut - men heller ikke det kunne ødelægge humøret over at være tilbage på kongedistancen. Det var nemlig en rigtig god dag.

Fulgtes med fartholderne de første 3 runder og grundet lidt knæproblemer undervejs fik jeg alligevel lukket hullet. Da vi gik ud på 4. og sidste rundet blev gruppen spredt. En debutant faldt bagud og Rasmus forsøgte at få ham op igen - stor ros til fartholderen for at forsøge at få alle med. Men desværre havde debutanten Jonas ikke mere at skyde med, og jeg aftalte med Rasmus at han kunne løbe op til Mogens igen og holde tiden, så ville jeg lade mig falde tilbage og få sidste mand med. Om tiden hed 4.00 eller 4.05 var ikke vigtigt. Fik mig en god snak med Jonas omend han kun svarede i en-stavelses-ord. Genkendte ansigtsudtrykket der sagde hold-nu-kæft-og-lad-mig-løbe-alene. Men vi valgte at følges det sidste stykke alligevel, men jeg holdt min mund. Det havde nær kostet mig en skade i knæet da vi skulle holde en længere pause fordi han havde fået krampe, og da vi skulle igang igen var smerten tiltaget i mit knæ. Men det holdt alligevel til den sidste runde. Vi kom ind i 4.05 og han var ellevild - TILLYKKE.

Energidrik og æble var min eneste energikilde denne dag og det fungerede rigtig godt. Savnede dog et lidt større udvalg når man kom i mål - men hvis man havde 5,- kunne man købe et stykke hjemmebag. Øv øv... at der ikke lige var tænkt på løberne når de kom i mål. Generelt er løbet godkendt og jeg vender naturligvis tilbage igen, dog er der plads til forbedringer. Ambitionerne er store og lysten til at arrangere et super løb er helt sikkert til stede. Ønsker Løbekompagniet og min gode ven Peter held og lykke fremover.

Til sidst vil jeg ønske mig gode løbeven Erik Bols tillykke med den flotte tid - 2.51. Det rakte til en 2. plads efter Søren Rasmussen fra Viborg. Et super skarpt felt med de 3. første pladser under 2.52. 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar