04 april, 2013

Sidste chance

Har sagt det før og gør det igen - NU ER DET SIDSTE CHANCE!

Om 5 uger går starten til Hammer Trail og jeg bliver ved med at udsætte seriøsiteten i min træning. Har svært ved at komme igang og få noget struktur i træningen. Løber et par marathons hist og pist, tager et par hyggeture i løbet af ugen og der er langt fra tanke til handling. Er min plan at jeg skal løbe mange lange ture og mange marathons? Skal jeg stoppe med at løbe marathons og istedet satse på korte tempo ture? Skal jeg restituere eller bare køre på og toppe træningsmæssigt den 4. maj? Skal jeg løbe over 100 km. om ugen eller skal jeg nøjes med 50 km.? Skal jeg pine mig selv meget mere? Spørgsmålene er der, men det egentlig spørgsmål er nok hvad mit mål er til Hammer Trail.

Er spændt på distancen 160 km. og det bliver min debut. I Junglen var jeg ikke i tvivl om at jeg ville gennemføre, men denne gang er det noget andet. Rutens længde, højdemeterne samt det at jeg skal løbe i et helt døgn også om natten er skræmmende. Hvad er målet så? Jeg er ikke i tvivl om at jeg gennemfører. Men målet om en TOPplacering er ikke til stede - satser istedet på at gennemføre under 27 timer og få bæltespændet. Ambitiøst - JA, men har det egentlig ret godt med at jeg ikke skal blive stresset af af andre løbere der starter godt. Taktikken bliver istedet at holde hovedet koldt og gemme kræfterne til efter 100 km. Komme dertil uden at bruge for meget energi og være i mental balance.

Men hvordan vil jeg så bruge de næste 5 uger til starten? Har kun et marathon inden Bornholm og det er Hamburg. Træningen før og efter Hamburg består af kortere ture på maks. 20 km. Istedet bliver der lagt flere intervaller samt tempo ture ind på bla. 24 timers ruten i Rold Skov. Cyklen skal styrke baglårene. Når vejret tillader vil jeg cykle på arbejde. Vægten skal under 70 kg. Er sikker på at den øgede træningsmængde vil gavne, samt lidt mere fokus på kosten, dog uden at være fanatisk.

Det bliver en ny tilgang til en konkurrence og jeg glæder mig meget. Det at jeg vil benytte nye principper motiverer mig. Har en forventning om jeg kommer mere frisk og klar end tidligere. Taktik og udstyr bliver afgørende.

Se film

Ingen kommentarer:

Send en kommentar