27 april, 2013

Når du lukker nogle døre... åbner der sig nogle andre.

Nyt træningskoncept er netop taget i brug. Det er ikke blevet til så meget løb som tidligere. Der er i stedet sat fokus på andre træningsformer og restitution. Langt om længe er der blevet tid til spinning. Tirsdag, onsdag og torsdag med stor succes til følge. Føler at det giver en masse. Motivationen er tilbage og jeg glæder mig allerede til næste time. Du får presset kroppen og træner samtidig en masse intervaller undervejs. Forbrændingen stiger og vægten nærmer sig med hastige skridt kampvægten igen.  Fordelen ved spinning er at det kan indpasses med arbejdstid og møder. Timerne ligger ofte omkring kl. 1600/1630. Samtidig trænes der cardio inden timerne.

Torsdag aften var der natTRAIL i Rebild Bakker. Pandelampen var fundet frem og Henrik og Michael gjorde mig selskab. Super hyggelig tur på trail ruten og det blev til et glædelig gensyn med trapperne. Føler mig godt restitueret og kunne allerede mærke effekten af spinning. Glæder mig til Hammer Trail.

Lørdag var jeg forvist til sidelinjen da premieren på Aalborg MTB marathon blev skudt igang. Jeg valgte at sælge mit startnummer da jeg skal løbe på Bornholm ugen efter. I høj sol og med 1500 deltagere blev starten skudt ved Nordkraft. Var misundelig da rytterne kørte afsted og håber det kommer igen næste år. Derefter gik turen til Voergård Slot for at hilse på gode løbevenner. Jesper Egholm havde inviteret til Marathon omkring det historiske slot. Efter at været startet med sol og godt vejr blev det pludselig afløst af regn, blæst og haglvejr. Mille og jeg valgte at køre tilbage til Aalborg og besøge Lasse og Sport de LUXE.


De sidste par ting til Hammer Trail blev indkøbt. Glæder mig til at tage denne jakke i brug. S-Lab light der ikke fylder meget og nemt kan pakkes i løberygsækken. Et af kravene er at man skal have en jakke med undervejs. Overvejer stadig om jeg skal løbe med taske eller bælte. Kravet er blot at man skal have 1 liter væske med undervejs. Tasken kan indeholde 1,5 hvorimod bælte kun kan indeholde 0,5 liter. Derfor købte jeg en Salomon tube til 0,5 liter. Der er kun tale om selve beholderen. Når du forlader depotet skal du have 1 liter væske med. Men du har muligheden for at hælde det ud igen med det samme. Kravet er blot at du skal have beholderen til i alt 1 liter. Den mulighed har jeg når jeg bruger både bælte samt tube. Så bliver det dagsformen der afgør hvilken løsning jeg vælger. Synes bæltet er rigtig behageligt at løbe med.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar