14 april, 2013

Craft Racing by Sport de LUXE

Turen til Dronninglund havde taget mere på kræfterne end først antaget. Havde tunge ben og hovedpine da jeg stod op søndag. Havde ikke fået nok at drikke og var egentlig ikke motiveret for at komme afsted. Havde jeg ikke lavet en aftale med Jesper var jeg formentlig blevet hjemme. MEN... det var godt jeg ændrede mening.

Havde fået et startnummer samt t-shirt af Sport de LUXE. Derudover var der gavekort samt taske til alle deltagerne - et løb hvor der var fuld valuta for alle pengene. Eftertilmelding kostede kr. 225,- Lidt dyrt var min første tanke, men efterfølgende givet godt ud. Omkring 750 løber deltog i arrangementet hvor hele overskuddet gik til børneafdelingen.

Planen var sammen med Jesper at løbe i tempo 5,00 og slutte i en tid der hed 1,45 Var inden starten lidt nervøs for om benene kunne holde til den plan, men vi aftalte at han blot skulle løbe hvis jeg kom i problemer. Men ingen grund til nervøsitet. Havde en super dag hvor det fysiske og mentale overskud var i top. Vi lå ud lidt hurtigere end planlagt og i løbet af de første tre km. var der sparet 90 sek. op. Ikke just planen men vi justerede tempoet og holdt det stabilt indtil halvvejs. Midtvejs hed tempoet 4,47 og der var højt humør inden vi begav os ud på anden halvdel. Havde måske forventet at vi ville sætte lidt over styr, men igen holdt vi et stabilt tempo. De sidste 5 km. prøvede jeg at presse Jesper lidt og sætte farten op. Men hver gang sagde han at han var ved at blive sat. Jeg valgte derfor at tilpasse tempoet til ham. Dog lykkedes det to km. før mål at presse ham lidt og tempoet blev sat til 4,30. Vi kom i mål tiden 1,40 og målet var indfriet. Jesper satte ny PR og jeg var glad for et stabilt løb.

Glæder mig til at få overstået Hammer Trail samt KBH. og vil derefter løbe flere halvmarathons. Det er en god træning og rest.tiden bagefter er meget kortere. Hvem ved... måske en Klub 100 indenfor halvmarathons.

Den kommende uge står på rest. og med tre gange spinning for at booste formen det sidste inden Hamburg. Som noget nyt vil jeg med på bølgen http://iform.dk/traening/traeningsformer/loeb-og-gaa-og-bliv-dobbelt-saa-god WALK ALOT...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar