04 august, 2012

Debut på den halve distance til Mille

Hjallerup Marathon med Hanne og Peter i spidsen havde kaldt til hyggeløb fredag den 3. august.

Det er ALTID noget helt specielt at komme til Hjalleurp og løbe. Der er en dejlig uformel og hyggelig stemning i Hjallerup og folk er glade og forventningsfulde allerede fra de ankommer til skolen. Der kan løbes hel, halv eller hvad man har lyst til og som afslutning er der fælles spisning. Farmors hjemmebagte kringle og et depot der bugner af søde sager med slik, chips, cola, kakao mm. Det er stærkt vanedannende at løbe i Hjallerup, og samtidig har jeg mulighed for at tage familien med. Kan varmt anbefale løbet!

Jeg havde i dagens anledning valgt at løbe halvmarahton og fik følgeskab af Mille og babyjoggeren. Det var Milles første halvmarathon, og jeg er sikker på der er flere i vente. Startede stille og roligt ud bagerst i feltet og fik tændt musikken som vi plejer på hjemmebanen. En rigtig god tur hvor jeg fik trænet lidt fart. Havde en drøm om at løbe turen i tempo 4,15 med en sluttid på omkring 1,30. MEN... kunne godt se med de mange sving og 3 gange grusvej på hver runde (6 i alt) ville den sluttid ikke holde. Havde valgt at løbe uden ur, og istedet bruge tlf. som tidstager. Det betød at jeg ikke kunne følge med undervejs i hvor lang tid jeg havde været igang.

Kom i mål i tiden 1,33 (tempo 4,25) og var overrasket over tiden. Havde undervejs regnet med en sluttid omkring 1,35-1,40. Forholdsvis stabilt tempo hele vejen, dog var den første kilometer langsom 5,35 og ca. halvvejs da jeg gik i depot. Så alt i alt tilfreds med dagens tur. Grunden til at jeg valgte halvmarathon var netop fordi søndag står den på Blokhus Marathon, hvor jeg skal være fartholder i gruppe 3,30. Vil være sikker på at være frisk hertil. Sætter min lid til storMESTEREN som også skal løbe i den gruppe.

Døjede med lidt ømhed på ydersiden af venstre skinneben. Lige over venstre ankel. Det er opstået efter trailturen i onsdags, og jeg kunne mærke det hele fredagen op til starten. Fik smurt det godt ind i Voltaren og det hjalp. Mærkede ikke noget til skaden undervejs. Idag lørdag kan jeg dog stadig mærke ømhed. Håber en hviledag hjælper og at jeg ikke mærker noget til det imorgen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar