15 maj, 2012

Højt at flyve... dybt at falde!

Efter nyheden om at Cimber Sterling var gået konkurs og turen til Bornholm blev aflyst for mit vedkomne, var motivationen fuldstændig væk. Holdt helt løbefri i størstedelen af uge 19 og det blev kun til 3 små rest. ture med hundene. Havde slet ikke lyst til at træne nogle kvalitetspas eller lange ture.
Begyndte istedet at kigge lidt fremad mod turen til Kina. Glæder mig rigtig meget til at komme afsted og holde lidt ferie. Besøge familien og nyde det gode vejr - der er temp. på omkring de 30 grader i øjeblikket i Beijing. Vi flyver tirsdag og denne gang er det med SAS! Great Wall Marathon er på lørdag den 19. maj.



Klik og se filmen

Lørdag den 12 maj blev det alligevel til et marathon - denne gang omkring Fibertex og igen med Peter & Hanne som arrangører. Fibertex er Peters arbejdsplads og han havde derfor fået lov til at arr. løb omkring fabrikken. En runde på omkring 1 km. og igen en god modvind på den ene side af fabrikken. Men som noget nyt havde Peter også sørget for regn, sol og igen lidt mere regn. En god dag til at begynde med hvor Lasse gjorde comeback efter 1 måneds skadespause. Alt er jo som det plejer til disse løb - Lassse vinder, Johnny går kold og masser af slik, kage, sodavand osv. i depotet. I looove it!
Løb de første 28 km. med Lasse og lå i tempo 4,08 i lang tid og det så ud til at vi ville ende på sluttid omkring 2,58. Den situation har jeg været i et par gange før, og oftest med det samme resultat - jeg går kold og kommer et par minutter for sent. Men denne gang var det noget andet. Jeg havde masser af overskud og var meget fokuseret på at holde planen. En plan som iøvrigt først blev lavet 5 minutter før løbet blev skudt igang. Plan A var nemlig at følges med storMESTEREN og ramme en sluttid på 3,30. Men på trods af ruten  og vejret følte jeg mig godt løbende og troede at jeg for 2. gang ville komme under de magiske 3 timer igen (drømmer stadig om Hasserisløbet hvor uret stod på 2,52 da jeg løb i mål!!!).
Men som så mange gange før gik jeg kold ved omkring 30-32 km. Tanken var tom, det var for sent at fylde noget energi på og i forsøget fik jeg ondt i maven... øv øv! Sluttiden blev istedet 3,11 og jeg oplevede at gå fuldstændig sukkerKOLD de sidste 10 km. Normalt er 10 km. ikke noget der kan vælte mig, men i det her tilfælde var det som om jeg skulle over et BJERG. Kunne ikke se enden på det og måtte ned at gå for hver omgang. Dem jeg havde overhalet undervejs kom lige så stille tøffende forbi mig igen med et lille smil på læben. Ja ja... højt at flyve - dybt at falde. Men som jeg sagde til mig selv efter løbet - hvis man aldrig forsøger, ved man heller ikke hvor grænsen går. Istedet for årets bedste tid blev det til en god gang mental træning.


Starttid
12-05-2012 09:59
Distance
42.42 km
Varighed
3t:11m:50s
Gns. hastighed
4:31 min/km
Max. hastighed
3:12 min/km
Kalorier
3162 kcal

Ingen kommentarer:

Send en kommentar