06 november, 2015

100 dage til start

Start your engines

Nu starter forberedelserne for alvor

Jeg har gået og talt ned til de 100 dage og nu er dagen endelig kommet. Det er som om forberedelserne først for alvor starter nu. Nu er det op til mig selv at afgøre hvor sjovt de 250 km. bliver til februar. Let forberedelse giver en hård krig. Hård forberedelse giver en let krig. Det er jo ikke de 250 km. der er hårde men derimod de 100 dage. 

For 2 år siden startede min optakt til Yukon med et marathon i Hasseris. Tiden blev 4,05 men hvad der er mere interessant, så kan jeg konstatere, at allerede på det tidspunkt havde jeg knæproblemer. Hvilket fulgte mig halvanden måned indtil starten af december, hvor jeg var tvunget til pause. Det skal jeg for alt i verden undgå denne gang. Målet er ikke de 42 km. Det primære er selvfølgelig en lang træningstur men med fokus på at lytte til kroppen. Det skal ikke lyde som en undskyldning men optakten må ikke spoleres af en skadespause. 

Som inspiration vil jeg læse de gamle blogindlæg fra min forberedelse til Yukon, for at gøre brug af de erfaringer. Men også for at benchmarke i forhold til dagsformen den gang. Det interessante er netop at kunne genbruge en model og tilrette lidt i formlen og så efterfølgende se om resultatet kan blive endnu bedre. Motivationen er i TOP.

Start your engines!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar