02 januar, 2014

68/100 DR. LØB

Sidste tur med kliken.

Sidste tur i denne omgang skulle foregå i Aalborg Ø hos Rene Randrup. Havde set frem til denne dag hvor de 8 marathons på 8 dage skulle afsluttes. Har hele turen igennem haft rigtige gode ben og på intet tidspunkt haft nogle større kriser. Selvfølgelig har der været træthed undervejs, men jeg har ikke følt at det her ville jeg ikke komme igennem. Den mentale del har til tider været hård. Nettotiden har lagt på omkring 4 timer hver gang. Men der til skal lægges næsten det dobbelte i transport, omklædning, hygge bagefter osv. Brutto har jeg vel brugt omkring 8 timer hver gang. Det er netop denne tid som Line kalkulere med.

Havde ingen forventninger til dagens løb. Blot nyde den sidste tur. Holde et jævnt tempo hele vejen rundt. 10 runder på cykelsti, fortorv og villavej. Ikke det mest ophidsende. Men som tiden gik og jeg fik spist runde efter runde blev jeg stærkere og stærkere. En sjov detalje. For hver runde møder man løberne når de kommer ud fra villakvarteret. Villakvarteret rundt og omkring Rene hus er ca. 300 meter - lige knap 2 min. med jævnt tempo. De første 5 runder mistede jeg terræn og afstand til de foranliggende blev længere og længere. De måtte sætte tempo. Jeg var ikke gået ned, det var helt sikkert. Halvvejs kiggede jeg på uret og det viste 1,53. Super. Tiden ville komme under 4 timer igen. 

Ruten blev herefter delt op i 3. Den første del blev der givet lidt gas ned til biblioteket. Ca. 1 km. Herefter var der en lang lige strækning med to gode bakker. Her skulle tempoet ned og pulsen i ro. Stille og rolig trav. Dog blev der givet lidt gas på den sidste lange bakke. I alt ca. 2 km. Herefter gik turen hjem. 1,2 km. manglede der. Igen blev tempoet skruet op. Kunne stadig ikke se nogle af løberne foran. Øv øv. Følte jeg lå helt alene på ruten. Gik i depot efter 2, 4, 5, 6 og 8 runder. Grunden til depot efter 5 er at det er halvvejs. Efter 2 måtte jeg på toilettet. Godt det ikke var idag der skulle sættes PR.

Fulgte ikke med på uret men taktikken de sidste 8-9 km. var at tempoet skulle skrues yderligere op. Pludselig fik jeg kontakt med de andre foran. Inden sidste runde mødte jeg Finn og Rene der løb ud. Jeg var fantastisk løbende på det her tidspunkt. Hvad der bare skulle have været en hyggetur var pludselig en kamp for liv og død. Nu skulle de to hentes. Kigged lige på uret inden jeg løb igennem depotet sidste gang. 3,12. Der var blevet barberet en del minutter af på de sidste par runder. Tænkte lige kort at det kunne være fedt at komme ind i 3,30. Henrik havde spurgt i sjov om jeg så skulle løbe 3,30 på den sidste dag. Men det slog jeg bare hen med en joke. Men pludselig var det også et mål. Den fik fuld gas hele den sidste runde. For hver gang jeg kunne se en løber foran fik den lidt mere gas. Når jeg nåede op blev farten sat ned kort. Skulle lige have pulsen ned igen. Herefter blev der sat fart på igen og på den sidste lange bakke kunne jeg lige se Finn og Rene dreje om hjørnet. 150 meter. Der skulle kæmpes nu. 

Tænkte lige kort de sidste 2 km. at det ville gøre ondt nu, men efter målgang ville smerten være væk igen. Holdt tempo, fokus og små 200 meter før mål kunne jeg brøle af fuld kraft lige bag ved dem. Hold kæft det var en mental sejr. Fulgtes med dem de næste 100 meter og til sidst skulle spurten afgøres rundt om huset. Ren lir og skide sjovt. 

Men det bedste var dog da jeg kiggede på uret efter jeg var kommet i mål. 3,30,11 WAUV!!! Årets hurtigste og så endda efter 8 marathons i træk. De sidste 8 km. blev løbet i 4,20 i snit.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar