10 november, 2013

22/100 Rold Skov Trail Marathon

Trail når det er aller BEDST!

Man har så travlt med at udpege de bedste trailsteder i DK, og hver gang bliver Rold Skov og Rebild Bakker ikke nævnt. Til stor undren for os som bor nabo hertil. Men Henrik Henriksen har formået at lave en rute og et løb der for alvor har markeret området som et af de aller bedste trail spor i landet.

3 runder á 14 km. med ialt 1500 højdemeter. Temperaturen havde lige sneget sig over 5 grader kl. 1000 denne søndag. Forventningens glæde var stor hos dem som endnu ikke havde prøvet kræfter med ruten og frygten var endnu større hos os der deltog i løbet i marts måned. Men fælles for os alle var at humøret var i TOP og vi ventede bare på at HH skulle skyde løbet igang. 

Havde egentlig planlagt et defensivt udlæg, men da starten gik stod alle og ventede på hinanden og jeg sprang derfor afsted lige efter en lokal løber fra Arden. Men inden længe var det forreste felt samlet. En rutineret flok bestående af Bols, Sukkerkold, Julemanden, Mousten, Arden og undertegnede. Vidste godt at skulle jeg følge dem, så ville jeg dø på sidste runde. Men der blev hygget og snakket og inden vi fik set os om så var første runde overstået. Jeg kom ind med Julemanden og Mousten kort efter Bols og Sukkerkold. Første runde blev løbet på 1.15 og herefter blev tempoet sat ned og jeg fandt mit tråd. 

Men gruppen blev skilt af lige efter tårnet anden gang og Arden og jeg løb alene i mål. Han fortsatte uden at gå i depot og jeg valgte at bruge lidt tid her. Kort tid efter kom Julemanden og Mousten. Tiden på 2 runde blev 1.20. Jeg var overrasket over at jeg kunne holde tempoet. Men vidste godt at der ville komme en regning på sidste runde.

Jeg satte hurtigt efter Arden men han havde fået slået et hul som jeg ikke formåede at lukke igen. Dog var vi tæt på hinanden ved tårnet, men herefter gik det ned ad. Nu kom regningen… og den var dyr. Havde valgt ikke at løbe med drikkedunk eller taske og havde kun mulighed for vand i depotet. Der blev indlagt en del flere gå pauser på de sidste 7 km. Kom dog i mål i en hæderlig tid - 4.03 og DKs hårdeste trailløb er gennemført.

Super dag i godt selskab. Desværre fik jeg ondt i knæet på nedløbet fra tårnet på 2. runde. Den gamle skade var på vej til at bryde op igen. Knæet blev lammet da jeg efterfølgende kom ud på grusvejen igen. Et par hælspark fik neutraliseret smerten og jeg fortsatte. Men da jeg kom i mål og blev kold kom skaden igen. Om aftenen var det helt galt og knæet var stiv. Øv øv… har ikke tid eller mental styrke til at døje med det igen. Håber at en kort pause er nok, og hvis ikke må jeg kontakte Preben Weller tirsdag eller onsdag.

Spurtpræmie

Ingen kommentarer:

Send en kommentar