25 juli, 2013

Trail når det er bedst

Onsdag var det atter tid til træning med Mariagerfjord Tri Klub.

Det var på forhånd aftalt at vi skulle løbe den blå MTB rute på 23 km. Om det var derfor at vi ikke var mødt så talstærkt op eller det skyldes ferien skal jeg lade være usagt. Men vi var kun 3 til dagens træning. Dupont og Helge er stabile og har været med til alle træningspasene.

Jeg havde været ude med vanddepot halvvejs, så varmen ikke ville tage livet af os. Termometeret sagde 26 da jeg parkerede bilen ved St. Økssø kl. 1900. FANTASTISK dansk sommervejr.

Planen var at vi skulle løbe tempo 6.00 men der var nogle der havde en skjult dagsorden. Efter små 5 km. hvor jeg havde svært ved at følge med spurgte jeg ind til tempoet da jeg ikke selv havde ur på. Lige knap 13 km/t lød svaret. Så forstår jeg bedre hvorfor pulsen var i top og sveden sprang frem på panden. Der var nogle der skulle betale tilbage fra sidste onsdag. Jeg overvejede om jeg skulle påpege tempoet eller blot vente til de løb tør for krudt. Der var jo stadig lang vej endnu. Men spillede en trumf og sagde til Dupont om vi ikke kunne sætte farten lidt ned. Det resulterede så i at Helge overtog føringen og holdt samme tempo. Jeg skulle åbenbart smadres.

Men den der ler sidst... ler bedst.

Som forventet blev tempoet sat ned da vi ramte bakkerne. Men så var jeg blevet løbet varm og nu skulle de få tilbage af samme skuffe. Den fik lidt ekstra på nedløbene og op ad bakke blev der trådt igennem. Nu var de nede i sækken. Elsker trail og bakker. Jeg ventede på toppen og det mindede mest af alt om interval træning. Dupont indrømmede også til sidst at den var noget hårdere end Rebild Løbet, og det kom bag på ham. Don´t underestimate!

Vi kom rundt i 2,18 og tempo 4,55 inkl. pauser - lige efter planen. Turen blev målt til lige knap 24 km. Super rute. Vi startede ved St. Økssø og det havde den ulempe at det var svært at mobilisere ekstra kræfter da vi ankom til skolen. Der manglede der stadig 5 km. inden vi var ved søen igen. Men det blev fejret med en tur i vandet med alt tøjet på.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar