03 november, 2012

Jungle Marathon 2012

Vi kom, vi så og vi sejrede!


Jungle Marathon 2012 var en fantastisk oplevelse. MEN... uden tvivl det håredeste motionsløb jeg har deltaget i til dato. Samlet løb vi mere end 256 km. igennem junglen med 10 kg. oppakning på ryggen. Floder der skulle krydses i tusmørke, sump der sugede det sidste energi ud af dig, "the deep jungle" hvor krybdyr og jaguarer var din største fjende, stigninger på mere end 35% hvor vi kravlede på alle fire for at komme over, en enkelt distance på over 100 km. i 35-40 graders varme... alt sammen udfordringer der kostede blod, sved og tårer for at komme igennem.

Men når regnestykket skal gøres op her bagefter, er det uden tvivl med et positivt resultat til følge. Vi fik set nogle fantastiske områder, som man som turist aldrig får at set. Vi fik knyttet nogle venskaber og kontakter som forhåbentlig vil vare langt ud i fremtiden. Vi fik testet vores fysiske formåen og ikke mindst vores mentale barrierer undervejs. Vi fik en masse dejlige oplevelser i rygsækken som vil tage laaang tid at fortælle om. Sidst men ikke mindst så fik vi verdens flotteste medalje med hjem samt en survivor tshirt som bevis på at vi slap levende ud af junglen.

Jeg vil altid se tilbage på Jungle Marathon 2012 som noget helt specielt og som det største jeg har gennemført. Jeg havde rigtig store forventninger til løbet, og havde stik imod normal praksis meldt mine mål ud inden afgang. Nogle vil måske mene, at jeg havde sat overliggeren lidt for højt og Janteloven stod klar i kulissen, hvis det nu ikke lykkedes at gennmeføre. Typisk dansk! Men den der ler sidst, ler bedst! Sidste etape blev gennemført i god stil og jeg sluttede samlet som nummer 7.
Familiemæssigt havde jeg også store forventninger til løbet. Hvilket primært skyldes at jeg denne gang havde en dejlig familie der hjemme som spændt ventede på at få mig hjem i god behold. Det var et dejligt gensyn med dem i lufthavnen, selvom Mille lige skulle se sin far an inden hun godkendte ham igen. 14 dage er lang tid når man kun lige er knap et år gammel. Desværre har jeg ikke mulighed for at dele mine oplevelser med min far denne gang. Vi snakked ofte om min tur i ørkenen og han var en trofast lytter når jeg havde deltaget i  løb rundt omkring i verden. Men han var i mine tanker når det så aller værst ud i junglen og en stor motivation i at nå målet.

Great Wall Marathon 2012
Jeg vil skrive meget mere om løbet samt de enkelte etaper inde under Jungle Marathon 2012 til venstre på siden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar