25 juli, 2012

Man skal ALDRIG gå ned på udstyret...

Uge 29 var en rigtig god uge med mange kilometer på kontoen. 3 marathons blev gennemført i sikker stil og taktikken blev holdt fra start til slut. Sluttiderne blev 3.56 + 3.50 + 3.53 og vidner om stabilitet. Samlet kilometer fra ugen blev 164.

Nedtællingen til Swiss Alpine er begyndt. Bilen er pakket og hele familien kører mod Davos onsdag aften. Vi har valgt at køre om aftenen/natten for at undgå trafikken samt gøre turen så behagelig som muligt for Mille. Planen var, at vi ville tage en overnatning på vejen derned og dele turen over to dage. Men vi prøver at se, om vi ikke kan tage hele turen på en gang - dog med nogle længere pauser undervejs. Vi håber at Mille sover det meste af turen om natten og glæder os til at komme afsted og nyde de sidste dage af Lines ferie.

Jeg har længe gået og kigget på Salomon S-Lab Sense. Ny trailsko Salomon har udarbejde sammen med Killian Jornet. Har prøvet dem et par gange, men er begge gange blevet enig med mig selv om, at det skulle vente. Har leget med tanken om, at det skulle være den, jeg skulle løbe i til Jungle Marathon. Den er let og sidder rigtig godt på foden. Den har nemt ved at tørre da det er tynde materialer omkring vristen - hvilket er et must i Amazonas. Den er nem at snørre og går ikke op undervejs. MEN... er bange for at sålen er for glat til det underlag den skal op imod i Brasilien.

Så sent som i mandags var jeg inde og prøve den igen i Sport de Luxe i Aalborg, dog med samme resultat - jeg venter. Men da jeg så vågnede imorges var jeg igen i tvivl om hvilken sko jeg skulle vælge til Swiss Alpine. Asics Nimbus eller Salomon Fellcross - Asics er god på asfalt og Salomon er gode på trailstier. Der er kun 6 km. asfalt på ruten, så Salomon ville være den oplagte, men den er hård ved benene på asfalt og hårdt underlag. WHAT TO DO... det sikre valg ville være Asics, men jeg valgte at køre til Aalborg for at købe Salomon S-Lab Sense. Nu skulle det være - kan varmt anbefale Sport de Luxe i Nørregade. De har et stort udvalgt af Trailsko og udstyr fra bla. Salomon, K-Swiss, Saucony mm. og yder en rigtig god service.


Salomon S-Lab Sense

Straks jeg var kommet hjem skulle skoen afprøves. Det blev blot til en kort tur på 6 km. ad små stier og igennem mudder og vand - trailsko må ikke se for nye ud. Hvis der var en lille snert af usikkerhed omkring købet, er den helt sikker forsvundet nu. De sidder PERFEKT på foden og er en rigtig konkurrencesko der indbyder til fart og spænding. På trods af den lave vægt, kan man ikke mærke når man løber på grusvej - havde frygtet at man kunne mærke sten igennem sålen. De står godt ved når underlaget bliver lidt løst. Undervejs var de igennem en å, og der gik ikke mange minutter før den igen var tør. Det er et rigtig godt køb, og jeg fortryder kun, at jeg ikke gjorde det noget før. Har købt dem i str. 42 2/3 og det er en del større end jeg er vant til. Men de er små i størrelserne og jeg er sikker på, at det er fornuftigt at købe dem lidt for store. Fordelen er yderligere at jeg ikke vælter i blæsvejr.


1 kommentar: