01 august, 2013

Stjerneløb i Suldrup

Der blev kørt hurtigt idag... meget hurtigt.

Selve setupet til dagens cykelløb i Suldrup tydede på at det var en hyggetur der var os i vente. Man kunne vælge mellem tre ruter og tiden stod man selv for. Efter løbet var der vand og frugt til deltagerne. Pris kr. 60,- En ren pengemaskine hvis du spørg mig. Men det er vel med til at støtte foreningslivet samt Jættefestens overlevelse på længere sigt. Forventningerne var derfor ikke så høje da en lokal ildsjæl råbte KØR og løbet var igang.

MEN... der blev kørt hurtigt allerede fra starten. Sidste tur i Møldrup kom vi ikke med i den forreste gruppe og det agtede vi at gøre denne gang. Vi kunne lige hænge på med det yderste af neglene og der var ikke kørt lang tid før CAV kastede det hvide håndklæde. De fik hurtigt dannet en gruppe bag ved førerfeltet. Men jeg ville prøve at holde fast i den forreste gruppe. Der blev kæmpet med alt hvad jeg havde i mig. Vi var en gruppe på omkring 15-20 ryttere og tempoet lå et godt stykke over 40 de første 10-15 km. Hver gang vi skulle dreje blev tempoet skruet voldsomt i vejret og når man som sidste mand i gruppen skulle lukke hullet krævede det en masse energi. Folk begyndt lige så stille at falde fra og jeg skulle hurtig bestemme mig om jeg ville forsøge at hænge fast eller lade mig falde tilbage. Men som tiden gik var det ikke længere et valg som jeg selv skulle træffe men mere et naturligt valg eftersom hullet til førerfeltet blev større og større. Jeg lod mig falde tilbage og slog følgeskab med en anden rytter og inden længe kom CAV og co. op til os og vi var herefter 6 ryttere der fulgtes ad resten af vejen.

Herefter fik jeg styr på pulsen igen. Nu stod den på ren hygge de sidste 40 km. Vi fandt ind i et samarbejde og skiftes til at tage førringer. CAV skulle selvfølgelig gemme kræfterne til spurten og han blev skånet i vinden. Dog viste han lige STORform når det gik ned ad bakke. Op ad fik piben en anden lyd og der blev uddelt skideballer når tempoet blev lidt for højt.

Tiden blev 1,38 og et snit på 34,6 km/t. Godkendt indsats og en forbedring på gennemsnitsfarten på 2,1 km/t. Det bliver interessant at se om den ekstra cykeltræning har en effekt når jeg skal løbe i Viborg den 10. august. 80 km. igår og 60 km. idag. God intervaltræning på bakkerne hvor den fik lidt ekstra gas. Meget sjovere end interval med løbeskoene på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar