01 januar, 2013

Velkommen 2013

Har set frem til årets første dag. 

Et nyt år er startet og det betyder nye mål. Glæder mig til endnu en løbesæson med masser af gode oplevelser. En sæson hvor der både er plads til de ambitiøse mål men samtidig også til de sociale. Det er de sociale oplevelser der gør at jeg synes det er sjovt at løbe, men de ambitiøse mål der gør at jeg forbliver fokuseret i min træning. Derfor er det vigtigt at der er plads til begge. Tidligere var de sociale oplevelser ofte præget af at deltage i mindre marathons rundt omkring i landet. Det vil stadig være tilfældet dog vil det i langt højre grad kun være på den halve distance. 

Årets første store mål bliver Hamburg Marathon i april måned. Startnummeret er købt og jeg mangler kun lige at tilmelde mig turen derned med Jesper Elfving og Co. Glæder mig rigtig meget til at skulle løbe et hurtigt marathon igen. Tidligere hvor jeg har haft et mål om at komme under 3 timer, er det altid mislykkedes, fordi det lå i en periode hvor jeg deltog i en masse andre marathons samtidig. Men denne gang bliver træning bygget op omkring kun to marathons her i første halvdel af året. Det første  jeg skal løbe er Thy Trail Marathon i februar, men det bliver en social tur. Som delmål fremmod Hamburg vil jeg deltage i nogle halvmarathons - New Balance Aalborg Øst, Holstebro Bymarathon og et par stykker mere. Målet med halvmarathon er at komme under 1.20 og 2.48 (PR 2.52) på marathon distancen i Hamburg. 

Startskudet er lydt og jeg glæder mig til at prøve kræfter med Hamburg igen. Tiden fremmod Hamburg vil jeg skrive om min træning, taktik, udstyr, energi mm. for at holde motivationen. Istedet for lange opdateringer vil jeg forsøge at begrænse det til korte beskrivelse med tørre tal og så lidt hyppigere.

Godt nytår til jer alle... og med ønske om et godt løbeår med mange gode oplevelser.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar